Laat uw gegevens achter en ontvang het productblad!

  • Hidden

  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
085 750 99 99

  • Onbegrensd ontwerpen
  • Qubes
    • Ellis
      (900×900)
    • Erik
      (1800×900)
    • Storm
      (1800×1800)
    • Charlie
      (2700×1800)
    • Pip
      (2700×2700)
    • Fiep
      (3600×2700)
    • Vince
      (3600×3600)
    • Boet
      (4500×2700)
  • Wandsystemen
  • Referenties
  • Over ons
  • Contact

5 tips voor een optimale kantoorinrichting

30 oktober 2019 By Yula Otten

5 tips voor een optimale kantoorinrichting

  1. Home >
  2. 5 tips voor een optimale >

5 tips voor een optimale kantoorinrichting

30 oktober 2019
  • Office
Yula Otten

Dagelijks zijn wij hard aan het werk om voor onze klanten functionele en prettige werkomgevingen te realiseren. Hoewel iedere kantoorruimte uniek is, net als de wensen en eisen hieraan, zijn er een aantal punten waar je in ieder geval rekening mee kunt houden. Daarom zetten wij in deze blog 5 tips voor een optimale kantoorinrichting op een rij.

1. Creëer comfort (rust en een prettige werkomgeving)

Het comfort van een werknemer is belangrijk voor de productiviteit en de sfeer binnen het bedrijf. Om dit comfort te verhogen, is het allereerst aan te raden om gebruik te maken van ergonomische stoelen en bureaus. Daarnaast is het belangrijk dat er een aangename temperatuur is, die goed te reguleren valt. Maar denk bijvoorbeeld ook bewust na over de plaats van de lunchruimte binnen het kantoor. In onze ervaring zorgt een lunchruimte die echt losstaat van de werkplekken ervoor dat medewerkers beter in staat zijn het werk even los te laten.

2. Kies voor efficiëntie

Een efficiënte kantoorinrichting heeft natuurlijk te maken met een slimme indeling van ruimtes, maar ook met duurzaamheid. Kijk bijvoorbeeld naar het meubilair. Hou er bij de keuze voor de kantoormeubelen rekening mee dat het makkelijk schoon te houden is en dat onderdelen en kleurmodellen over langere tijd nog bestelbaar zijn. Zo voorkom je dat meubels binnen korte tijd al vervangen moeten worden.

3. Maak gescheiden ruimtes

Flexibele werkplekken zijn voor veel mensen heel prettig, maar zorg er wel voor dat er gescheiden ruimtes zijn. Zo kunnen medewerkers wanneer ze behoefte hebben aan rust en concentratie zich eenvoudig terugtrekken en heeft men geen last van elkaar bij lange telefoongesprekken of onderling overleg. Op het moment dat je gebruikmaakt van scheidingswanden, zorg er dan voor dat deze flexibel in gebruik zijn, zodat je ruimtes eenvoudig kleiner of groter kunt maken, zonder dat daar een hele verbouwing voor nodig is.

4. Zorg voor voldoende daglicht

Daglicht stimuleert de hersenen en zorgt ervoor dat medewerkers productiever zijn. Hou er bij de inrichting van een kantoorruimte dus altijd rekening mee dat er voldoende daglicht bij de werkplekken komt.

5. Maak gebruik van kasten en voldoende opbergruimte

In de praktijk wordt er vaak veel aandacht besteed aan de stoelen en bureaus, maar minder aan de kasten en opbergruimte: deze moeten aan het eind dan nog ergens geplaatst worden. Een opgeruimde werkplek geeft echter veel meer rust en het is belangrijk dat documenten op een veilige en juiste manier bewaard worden. Door aan het begin al na te denken over kast- en opbergruimte, kun je deze op laten gaan in de rest van het interieur. Bedenk bijvoorbeeld ook welke kantoorartikelen veel gebruikt worden binnen het bedrijf en maak hier ruimte voor vrij.

Benieuwd wat wij kunnen bijdragen aan een optimale kantoorinrichting? Neem dan contact met ons op.

Deel dit artikel:
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
Linkedin
Share on email
Email

De mogelijkheden zijn eindeloos. En omdat we over een eigen productie-unit beschikken, kunnen we de meest bijzondere wensen werkelijkheid laten worden.

We vertellen u graag meer!

Neem contact op

Menu

  • Onbegrensd ontwerpen
  • Wandsystemen
  • Referenties
  • Over ons
  • Contact
  • Privacyverklaring

Downloads

  • Profiel brochure
  • Project brochure
  • Impressie brochure
  • Qubes brochure

Inschrijven Nieuwsbrief







Brakel Wandsystemen
Nieuwe Havenweg 10
1216 BS Hilversum

Whatsapp met ons

085 750 99 99
info@brakelgroup.com
facturen@brakelgroup.com

© Brakel Wandsystemen | Voor een complete dienstverlening werkt Brakel Wandsystemen samen met de Anso Groep.

Categorie: Office

Vorig bericht: « Project Bovemij startschot succesvolle samenwerking Brakel Wandsystemen en Rever Interieurprojecten
Volgend bericht: Magnetische accessoires maken systeemwanden duurzaam in gebruik »

Copyright © 2023 · Showcase Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in